BITT AV FITNESSBASILLEN

Har hatt et stort fokus på trening og kosthold i det siste, og det har vist seg til å gi resultater. Har gått ned en del i fettprosent. Kroppsvekta vet jeg ikke, (har ikke badevekt) men regner med jeg har gått ned en del når jeg hadde stort fokus på cardio i juli-august. Nå er jeg igang å trene opp styrken min igjen, slik at jeg forhåpentligvis endelig kan få markerte muskler. Da er det jo og selvfølgelig viktig med mat, men så må jeg klare å slutte å feste i helgene. Er jo student så det har gått hardt for seg helt siden jeg begynte på høyskolen. Det ødelegger så sinnsykt mye for treningen, så jeg må få meg på rett kjør igjen.


Slik ser treningsplanen min for denne uken, og egentlig alle ukene.
http://fitnessbloggen.no/x-size/  bruker dette styrketreningsprogrammet for maksimal muskelvekst.

Styrketrening


Min trenings kompis <3 

Nå har jeg hatt tre dager på rad med styrketrening, og jeg føler meg ganske matt i kroppen. Men det var jo skikkelig kult at jeg har begynt å ta de store vektene nå, for før hadde jeg jo bare småe, men nå  har jeg begynt å ta 12,5 kg på hver hand når jeg ligger på benk slik som på bildet. Har også begynt å ta ganske tungt i knebøy, har tatt 60 kg, på en 8 reps. Kunne kanskje ha økt litt men jeg synes det er nokk så tungt.

Herlig start på vinterferien

I dag har jeg vært ute på skitur i det vidunderlige været! Sola var oppe for fullt, men det var litte grann kaldt. Håper det blir like fint i morgen, for da tror jeg at det blir en til skitur.



-Har du gått på ski i det siste?

Fri = ut på ski



I dag har jeg hatt fri hele dagen, var sinnsykt deilig å bare sove så lenge jeg ville i morrest, slapp å skvette opp av vekkeklokka. Selv om jeg har fri så tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe fornuftig, så jeg tok meg en skitur i klokkerhagen. Og jeg fikk faktisk se sola! <3

Hard økt

Nå er jeg kommet hjem fra den tungeste treningsøkta jeg har hatt på lenge.. Har trent alle de store muskelgruppene, var flere timer på gymmet. Håper det værker litt i kroppen i morgen, synes det er godt å kjenne at man har trent hardt ;)

Må til med proteinshake etter en sånn hær trening!!

Skitur

I dag har jeg vært på to skiturer og skal faktisk på en til en snart! Hadde jo ski som egentrening i dag i gymmen, og så gikk jeg på ski etter skola, og så skal jeg på ski tur med friluftslivklassen nå snart! Flott torsdag må jeg si <3

Nye konkuranseski



I dag fikk jeg de nye skiene mine klare og preparerte. Vi kjøpte de egentlig i går men de måtte smøres og fikses. De var ganske dyre men fikk heldigvis rabatt på både de og skistavene. Det ble no noen tusen, er ikke sikker på hva prisen nøyaktig ble siden pappa betalte for de, men de er helt klart verdt det de kostet, for de var suverene! de var sykt lette og man renner som en gud på de. Helt klar forbedring fra de andre forje skiene.

Skitur med Maja




Har nettopp kommet hjem etter en koselig skitur i klokkerhagen sammen med Maja. Det var litt komisk når Maja datt i bakken hun ble seende ut som en snømann haha!  skulle nesten ha tatt bilde av det!
-Liker du å gå på ski?

Skitur

Nå er jeg på vei ut døra, skal ut å trene med skiene mine. Jeg blogger faktisk fra mobilen, måtte bare prøve og se om det funket bra og det gjorde det! Var jo og så enkelt.love it

muskler før/etter


Bildet er fra i sommer eller noe slikt. Da trente jeg ikke armene ved hjelp av vekter, kunn når jeg trente ski og rulleski.  

(prøvde å sensurere bildet litt haha )

Etter at jeg har begynnt å trene armene har de blitt mye sterkere. Men jeg har selvfølgelig ikke trent med så tung belastning på armene, for jeg var ganske redd for at jeg skulle få store klumper til muskler. Men dette skjedde heldigvis ikke. Jeg kunne likevell tenkt meg et hakk større muskler slik at de blir mer definert, så jeg skal øke litt på belastningen heretter og redusere repitisjonene. Så håper jeg at jeg får et godt resultat.

puls-klokke testing



Har vært ute og testet den nye pulsklokken min. Det var ikke det beste været å jogge i, men jeg fikk no til å ta pulsen og ekspreminterte litt med det. Men jeg fikk ikke til å bruke den sensoren som skulle være på foten min og måle hvor fort jeg sprang og hvor det var jeg sprang hen. Så jeg må nok lese litt mer i  bruksanvisningen.

Refleks



Mamma har mast sånn at jeg må ha på meg refleks når jeg drar ut å jogger, så nå tenkte jeg at jeg skulle ta på meg refleks, tok alle jeg fant. Okei d var bare kødd da, sprang altså ikke med refleks som dinglet ned fra pannebannet. Men jeg brukte vesten, og det er faktisk veldig vikitg med refleks, det merket jeg da jeg var ute og øvelseskjøret en dag. Da kom det plutselig noen folk ut i veien, uten refleks altså, vi så dem nesten ikke og jeg mått bråbremse når jeg fikk øye på dem. Så bruk refleks folkens, viktig!

Never stop doing tings that make you smile


Var på spenst i dag etter jeg hadde vært på tiptoe forestilling. Det er bare så ufattelig sykt deilig å trene, jeg er rett og slett avhengig. Jeg synes det er lenge å vente en dag med å trene, da føler jeg meg helt slapp. Jeg får mer energi av å trene, jeg blir glad, og det er så godt å kjenne at pulsen stiger. Jeg virker kanskje litt gal i noens øyne, men hvorfor skal man slutte å gjøre noe som gjør en glad. Jeg vil bare trene mer, men tida strekker ikke til, man kan jo ikke bare prioritere trening, venner og skole er ting som man må få tid til. Skulle bare ønske vi hadde mindre tid på skolen slik at jeg kunne ha trent mer...

En dag uten trening er en dag uten mening! <3

proteinskolt!

Først i dag kjøpte jeg meg nytt proteinpulver, et med sjokoladesmak. Men jeg fant ut når jeg kom hjem at dette ikke var noe vanlig proteinpulver, det var for de som ville gå opp i vekt! og det har jeg jo ikke så ufattelig lyst til kan du skjønne. Det stod at man fikk i seg 1400 kalorier ekstra, det er jo sykt mye, så jeg dro rett tilbake og byttet.

Kjøpte meg heller denne..Det er nesten ikke kalorier i men masse protein, akkurat det jeg ville ha. Men det som var så dumt var at den ikke fantes med sjokoladesmak, så det ble tropisk appelsin.  Helt greit.  Men det var litt dumt at jeg måtte betale 140 kr mer for denne da, men det er helt klart verdt det.

Ble ikke tid til å lage kalorifattig kake i dag, så får se om jeg får tid til det i morgen.

Joggetur med Marina


I dag har jeg og Marina vært å jogget i klokkerhagen. Det var ikke så ufattelig bra treningsøkt siden det ble så mye snakk, men det var no koselig!  Jeg er bare glad vi ikke ble voldtatt av elgene i skogen. Hehe ;)

Bodø om 4 dager

Image and video hosting by TinyPic Har nettopp vært på møte og på trening. På møtet snakket vi om turen vi skal på til bodø på fredagen. Vi blir sansynligvis å ta buss dit. Det var individuelt hva egenandelen for turen var, og min blir på maks 500 kr.  Dette er faktisk siste turneringa da jeg går på gruben il, siden vi blir for stor for å spille på dette laget etter denne turneringa så skal jeg kanskje slutte å spille fotball og begynne å trene ski 100 %. Er ganske lei av fotball uansett, men det er liksom ganske koselig å gå på. Sosialt!

rulleski, siste gang?


Jeg skal ut å rulle med skiene mine i dag, er så lenge siden sist. Grunnen har vært det dårlige været, det har vært så mye regn at jeg ikke har turt å dra ut. Og jeg tror ikke været blir noe bedre, jeg tror det blir mer regn og kaldere, og så blir det sny. Så dette er sikkert min siste tur med rulleskiene, så da får jeg heller ta frem de ordentlige skien når vinteren er kommet.

intervaller 4x4




Nå ska jeg på spenst å trene intervaller. Det må til for å få kondisjonen på topp.

Hva er 4x4 intervall trening?

Det er den beste kondisjonstreningen man har.  Der har man intervaller på 4 minutter gjentatt 4 ganger. Hensikten med denne treningsmetoden er å øke oksygenopptaket ditt.

 

Hvordan man gjennomfører intervallene:

-Oppvarming på 6-10 minutter

-Deretter kjører du 4x4 minutters intervaller der man har noe mellom 85-95% av makspuls. (er vanskelig å ha det nøyaktig slikt uten pulsklokke, men er bare å gi nesten alt du har så du har rett intensitet)

-Mellom 4 minuttene tar du en aktiv pause på 3 minutt der du gir 70 % av makspuls.

-Nedtrapping på 5 minutters lavt tempo.

 

 

how to get a sixpack

utrolig brae øvelser for magen, de er ufattelig tunge... men det er jo det som gir resultater.  fant denne videoen for et par dager siden, og jeg føler at de faktisk funket litt, men jeg må nok gjenta disse øvelsene et par gang til ja


altså, magen min ser ikke sånn ut heletiden, der stramte jeg magemusklene. Jeg vil ikke ha sixpack til vanlig, synes ikke det er så fint...






arkiv

  • September 2013
  • April 2012
  • Mars 2012
  • Februar 2012
  • Januar 2012
  • Desember 2011
  • November 2011
  • Oktober 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • Juli 2011
  • Juni 2011
  • Mai 2011
  • April 2011
  • Mars 2011
  • Februar 2011
  • Januar 2011
  • Desember 2010
  • November 2010
  • Oktober 2010
  • September 2010
  • August 2010
  • Juli 2010
  • Juni 2010

  • kategorier

  • My life
  • Bilder
  • Blogg
  • Dagan
  • design
  • Friluftsliv
  • Kreativitet
  • Lavkarbo
  • mat
  • mote
  • musikk
  • salzburg
  • Skola
  • trening
  • Videobloggz

  • lenker




    hits