Turlag

Etter jeg har flyttet nedover til Notodden og bynt på lærerskolen har jeg blitt leder i et turlag på skolen. Vi har hittil vært på to turer, men har arrangert mange flere! Det er veldig mange turmuligheter rundt omkring her så egner seg veldig flott. Artig at det er så mange turintriserte også! Det eneste problemet vi har hatt er transport, men finner vell flere medlemmer som kan kjøre etterhvert.

Nå gleder jeg meg bare til vinteren kommer med snø, så jeg kan gå på ski, og at vi kan ta et par turer til fjells.

Ut på ski, alltid bliii

Nå skal jeg snart ut i dette vakkre været, jeg skal på skistua sammen med tante, og ungene. Herregud jeg elsker at det er blitt fint vær igjen, vart lei av regn og uvær.

Riding isteden for skole!!

I steden for å være på skola i dag og ha fag, så dro vi til Langfjell Gård og ridde de flotte islandshestene de har der. Det var usykelig kaldt, jeg hadde ganske tynne hansker og gummi støvler så jeg mistet følelsen i både føttene og i hendene. Klarte ikke røre på dem var ufattelig ekkelt og skulle ride når man liksom ikke hadde noe å gripe tak i, for da gjord det bare enda vondere. Uff jeg hater å fryse, men ellers så var det jo koselig da. Vi grillet no etterpå i grillkøta.

Setergrotta

Nå har jeg av alle klaustrofobiske vesen, vært i setergrotta. Det begynte forferdelig, med smale ganger der vi krøp, og det værste var når vi skulle igjennom brevsprekken. Det var helt forferdelig, Men jeg kom meg gjennom. Etter det tok vi bredere ganger og kom til store huler, der det ikke var noe skummelt i det heletatt. Jeg hadde grudd meg til dette hele uka, men tross alle de smale gangene så kom jeg meg igjennom grotta uten å få panikk. Så jeg er stolt! :D
@google
-Har du vært i grotte før?/Synes du det var skummelt?

krabbespising

Kom nettopp hjem fra tur på Lurøya med Friluftsliv1, vi har hatt to flotte dager, en overnatting. Vi har søtte krabbeteine, sykklet mye, rodd, gådd tur, spilt ping pong, sett jackass uten lyd, og så mye mer. Men det som var artigst var at vi faktisk fikk krabber i teinene. Vi fikk 4 store krabber og resten av småkrabbene hev vi ut igjen. Se så svær den der var! Jeg holdte på å dø når Ivar satte den på skuldra mi. Ikke noe artig...uff
Krabbeslosskamp

Her koker vi krabbene! jeg smakte faktisk en liten bit av kjøttet på en klo til den ene krabben. uff det smakte helt forferdelig!!!

Ut på tur

I dag skal jeg med friluftslivgruppa til Lurøy. Der skal vi overnatte i en hytte som vi leier. Vi skal sette ut sånn krabbegarn eller hva det enn nå heter. Og så blir det vell litt fisking også. Dette er den siste overnattingsturen i dette semesteret, men vi skal selvfølgelig på flere formiddagsturer osv.

nordnorges høyeste fjell er besteget

Nå har vi (friluftslivgruppa) besteget oksskolten som var 1916 m.o.h. Vi begynnte i 8-9 tiden i morrest og kom ikke ned før i 7 tiden på kvelden. Vi var litt uheldig med været, det piss-regnet på tilbaketuren så det ble ganske glatt på steinene og bergene.

Det kuleste med turen må være da vi skulle krysse breen, jeg har nemmelig aldri gått på en isbree før så det var veldig interessant. Men den beste følelsen var når vi kom på toppen og kunne tenke at endelig hadde vi klart det, men så ble det en nedtur når vi tenkte på at : nå er vi halveis, vi må gå hele veien tilbake.    hehe

READY

Nå er jeg super klar for å beseire nordnorges høyeste fjell nemmelig okstindan. Og det jeg gjør nå er at jeg sitter å venter på at tiden skal være der, halv fem faktisk. Det er da vi skal dra. Måtte faktisk ta fri en hel time fra skola siden vi egentlig skulle slutte klokken fire. JA DET ER GANSKE HEKTISK!
bilde fra i går da jeg lekte rambo...haha

Høst-bilder

Holder faktisk på å pakke nå til ny tur som skal være i morgen rett etter skoletid. Da skal valgfag-gruppa friluftsliv på tur til Okstindene. Da blir vi å overnatte i ei hytte som turistforeningen eier, og så går vi gry tidlig neste dag oppå selve oksskolten.

Det ble ganske hektisk å pakke nå siden vi fikk vite det i dag at vi skulle på tur, men jeg pakker no for fullt og håper på at jeg husker å ta med meg alt.

Bilder fra hytteturen

Nå er vi nettopp kommet ned fra fjellet. Det var en kjempe koselig hyttetur, og herre gud så fint vær vi hadde.
Her sitter Marina og Cathrine på toppen og nyter utsikten.

Bilde ovenfra og ned der hytta ligger

Cathrine og meg

hehe, søta!

Marina som er på jakt... hehe neida, det er bare luftgivær og vi skøt bare på blink.