Turlag

Etter jeg har flyttet nedover til Notodden og bynt p lrerskolen har jeg blitt leder i et turlag p skolen. Vi har hittil vrt p to turer, men har arrangert mange flere! Det er veldig mange turmuligheter rundt omkring her s egner seg veldig flott. Artig at det er s mange turintriserte ogs! Det eneste problemet vi har hatt er transport, men finner vell flere medlemmer som kan kjre etterhvert.

N gleder jeg meg bare til vinteren kommer med sn, s jeg kan g p ski, og at vi kan ta et par turer til fjells.

Ut p ski, alltid bliii

N skal jeg snart ut i dette vakkre vret, jeg skal p skistua sammen med tante, og ungene. Herregud jeg elsker at det er blitt fint vr igjen, vart lei av regn og uvr.

Riding isteden for skole!!

I steden for vre p skola i dag og ha fag, s dro vi til Langfjell Grd og ridde de flotte islandshestene de har der. Det var usykelig kaldt, jeg hadde ganske tynne hansker og gummi stvler s jeg mistet flelsen i bde fttene og i hendene. Klarte ikke rre p dem var ufattelig ekkelt og skulle ride nr man liksom ikke hadde noe gripe tak i, for da gjord det bare enda vondere. Uff jeg hater fryse, men ellers s var det jo koselig da. Vi grillet no etterp i grillkta.

Setergrotta

N har jeg av alle klaustrofobiske vesen, vrt i setergrotta. Det begynte forferdelig, med smale ganger der vi krp, og det vrste var nr vi skulle igjennom brevsprekken. Det var helt forferdelig, Men jeg kom meg gjennom. Etter det tok vi bredere ganger og kom til store huler, der det ikke var noe skummelt i det heletatt. Jeg hadde grudd meg til dette hele uka, men tross alle de smale gangene s kom jeg meg igjennom grotta uten f panikk. S jeg er stolt! :D
@google
-Har du vrt i grotte fr?/Synes du det var skummelt?

krabbespising

Kom nettopp hjem fra tur p Lurya med Friluftsliv1, vi har hatt to flotte dager, en overnatting. Vi har stte krabbeteine, sykklet mye, rodd, gdd tur, spilt ping pong, sett jackass uten lyd, og s mye mer. Men det som var artigst var at vi faktisk fikk krabber i teinene. Vi fikk 4 store krabber og resten av smkrabbene hev vi ut igjen. Se s svr den der var! Jeg holdte p d nr Ivar satte den p skuldra mi. Ikke noe artig...uff
Krabbeslosskamp

Her koker vi krabbene! jeg smakte faktisk en liten bit av kjttet p en klo til den ene krabben. uff det smakte helt forferdelig!!!

Ut p tur

I dag skal jeg med friluftslivgruppa til Lury. Der skal vi overnatte i en hytte som vi leier. Vi skal sette ut snn krabbegarn eller hva det enn n heter. Og s blir det vell litt fisking ogs. Dette er den siste overnattingsturen i dette semesteret, men vi skal selvflgelig p flere formiddagsturer osv.

nordnorges hyeste fjell er besteget

N har vi (friluftslivgruppa) besteget oksskolten som var 1916 m.o.h. Vi begynnte i 8-9 tiden i morrest og kom ikke ned fr i 7 tiden p kvelden. Vi var litt uheldig med vret, det piss-regnet p tilbaketuren s det ble ganske glatt p steinene og bergene.

Det kuleste med turen m vre da vi skulle krysse breen, jeg har nemmelig aldri gtt p en isbree fr s det var veldig interessant. Men den beste flelsen var nr vi kom p toppen og kunne tenke at endelig hadde vi klart det, men s ble det en nedtur nr vi tenkte p at : n er vi halveis, vi m g hele veien tilbake. hehe

READY

N er jeg super klar for beseire nordnorges hyeste fjell nemmelig okstindan. Og det jeg gjr n er at jeg sitter venter p at tiden skal vre der, halv fem faktisk. Det er da vi skal dra. Mtte faktisk ta fri en hel time fra skola siden vi egentlig skulle slutte klokken fire. JA DET ER GANSKE HEKTISK!
bilde fra i gr da jeg lekte rambo...haha

Hst-bilder

Holder faktisk p pakke n til ny tur som skal vre i morgen rett etter skoletid. Da skal valgfag-gruppa friluftsliv p tur til Okstindene. Da blir vi overnatte i ei hytte som turistforeningen eier, og s gr vi gry tidlig neste dag opp selve oksskolten.

Det ble ganske hektisk pakke n siden vi fikk vite det i dag at vi skulle p tur, men jeg pakker no for fullt og hper p at jeg husker ta med meg alt.

Bilder fra hytteturen

N er vi nettopp kommet ned fra fjellet. Det var en kjempe koselig hyttetur, og herre gud s fint vr vi hadde.
Her sitter Marina og Cathrine p toppen og nyter utsikten.

Bilde ovenfra og ned der hytta ligger

Cathrine og meg

hehe, sta!

Marina som er p jakt... hehe neida, det er bare luftgivr og vi skt bare p blink.